Laserterapi

CVR nr: 26432693

Klinik sunde dyr - forebyggelse af sygdomme hos dit dyr

Dyrlæge Charlotte Kunst -

Råmosevej 2, Solbjerg, 4270 Høng

mobil : 26 80 38 31

Mail: charlotte.kliniksundedyr@gmail.com                                                            Åbent efter aftale mandag til fredag 9.00 - 17.00

Laserterapi

Klinikken tilbyder nu laserterapi. (LED-lysterapi med rødt lys og infrarødt lys)
Laserterapi er effektiv til at fremme helingsprocessen ved operation, skader eller som supplement til øvrig
behandling.

Laserlyset trænger dybt ind i vævet og helt ind til den enkelte celle. Her udnyttes energien fra laserlyset og
sætter gang i alle kroppens naturlige reparationsmekanismer. Helingsprocessen forstærkes og
immunforsvaret styrkes.

Helingstiden for akutte skader reduceres markant. Sår heler hurtigt og effektivt.
Eks. på naturlig heling:
● Forstuvninger heler op på 6-8 dage

● Sår heler flot op på 2-3 uger

● Hævelser forsvinder på 1 uge

● Seneskader heler op på 3-4 uger

● Gigt reducerer smerte og øger bevægelighed

Alt efter problemets karakter skal der typisk 1-5 behandlinger over 2-3 uger. En laserbehandling tager typisk
2-15 minutter og kombineres ofte med en anden behandling.

Dyrene accepterer hurtigt laseren, som er en smertefri behandling og med ingen kendte bivirkninger ifølge
PowerMedic.
Der kan forekomme behandlingsreaktioner i form af en forøget irritation, uro og murren i det
behandlede område. Dette er normalt og aftager i løbet af 12-24 timer.

Er dyret drægtig eller har en konstateret cancer må laserterapi ikke bruges !
Gør venligst din dyrlæge opmærksom på dette før en behandling.

Laseren er udviklet af PowerMedic efter gældende regler og kvalitets standarder. Det betyder, at kendte
risici elimineres eller minimeres, så behandlingen udføres så sikkert som overhovedet muligt.